צוואה... מתי חשוב לערוך צוואה?

עריכת צוואות - ורד סנה שיוביץ

במותו של אדם עובר עזבונו ליורשיו.

מי הם אותם היורשים?

בהתאם לחוק הירושה היורשים הינם יורשים עפ"י דין אלא אם הנפטר ערך צוואה ואז היורשים יהיו הזוכים על פי הצוואה.

על פי חוק הירושה נקבעו 4 חלופות לערוך צוואה- בכתב יד, בעדים, בפני רשות או בעל פה.

אנשים קצת חוששים לדבר עליה "אנחנו עדיין צעירים וחיים ארוכים לפנינו" , כמובן שאנחנו לא יודעים מתי נפרד מן העולם הזה ולכן צוואה אינה עניין לגיל השלישי בלבד , סיטואציות מסויימות בחיים עשויות להוביל לעריכת צוואות ואף מומלץ ורצוי לערוך בהן צוואות.

כפי שאנחנו רוצים ואוהבים לשלוט במה קורה במהלך חיינו אנו מעוניינים לשלוט גם במה שיקרה להלך לכתנו ולכן צוואה עשויה להיות כלי שמאפשר לנו לקבוע בחיינו מה יקרה ברכושנו לאחר מותנו ולדאוג ליקירים שלנו.

מיקרים בהם יש חשיבות לעריכת צוואה

כאשר בני זוג נמצאים בתהליך של גירושין כדאי ומומלץ שיערכו צוואה מאחר ופרק הזמן שחולף מההחלטה על הגירושין ועד שהגירושין מתבצעים בפועל הינו ארוך ובמהלכו בן הזוג עדיין היורש עפ"י דין שכן הוא בן הזוג החוקי.

כאשר בני זוג נשואים ויש להם ילדים קטינים בהתאם לחוק הירושה בעת פטירת אחד מבני הזוג, הילדים הקטינים יורשים מחצית מהעיזבון ובן הזוג מחצית מהעיזבון ואם בן הזוג שנותר בחיים מעוניין להעתיק את מקום מגוריו ולמכור את דירתו הוא ייאלץ להגיש בקשות לבית המשפט כדי לקבל את אישורו למכור או לרכוש דירה.

כאשר בני הזוג נשואים ויש להם ילדים בגירים. הילדים יורשים עם בן הזוג את הרכוש. כאשר בני הזוג התגוררו בדירתם היחידה. בן הזוג שנותר בחיים עשוי למצוא עצמו ללא קורת גג. החתן או הכלה החביבים של אחד מהילדים עשוי לדרוש פירוק שיתוף (מכירת הדירה) ולהינות מכספי התמורה. רוצים להימנע מסיטואציה כזו בו הכלה או החתן של הבן ישפיע עליו ויאלץ אתכם להיפרד מדירתכם עליכם לערוך צוואה בחייכם.

ידועים בציבור שיש להם ילדים מנישואים קודמים ומעוניינים להוריש את רכושם לילדיהם ולא לבן הזוג הנוכחי כדאי שיערכו צוואה , הסכם ממון לא מספיק שכן הוא מסדיר את ענייני הרכוש בחייהם ובפרידה.

לאחרונה נתקלתי במקרה מיוחד בו המצווים הינם הורים לשלושה ילדים בגירים כאשר אחד האחים מוגבל באופן מסויים המונע ממנו לנהל את חייו באופן עצמאי ומוחלט, הוא אינו מוגדר חסוי הזקוק לאפוטרופוס יחד עם זאת זקוק לעזרה שוטפת בניהול כלכלי.

ההורים רצו להוריש לו את חלקו בעיזבון כמו ליתר לאחים אבל חוששים שלא יכלכל צעדיו ועל כן מבקשים כי אחד האחים יסייע לו אחרי לכתם.

במסגרת הצוואה ניתנו הוראות ליצירת נאמנות  – לנאמן אשר ינהל את נכסי הנהנה.

זוהי דוגמא מצויינת למקרה ייחודי שבו מומלץ לערוך צוואה

צוואה אינה תעודת ביטוח ולא בהכרח תמנע סכסוכים במשפחה שכן עשויה במיקרים מסויימים דווקא ליצור סכסוכים ומשפטים ארוכים, שכן אם אינה ערוכה בהתאם לחוק  ניתן להתנגד לה, בניגוד לחוק הירושה שהינו ללא עוררין, יחד עם  זאת כאשר ההסדר החוקי בחוק הירושה אינו מתאים מומלץ לערוך צואה.
מאחלת לכם בריאות ואריכות ימים.

המידע המוצג במאמר זה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית.
על אדם המבקש לערוך צוואה להתייעץ עם בעל מקצוע.

צרו קשר
עוד כתבות מהבלוג

מוזמנים להוריד את הצ'ק ליסט
טרם רכישת דירת מגורים

"עומדים לרכוש דירה?
8 שלבים בדרך אל החלום הנכסף.
ערכתי עבורכם רשימה של משימות
שיש לבצע טרם שרוכשים נכס נדל"ן,
כמובן בליווי מקצועי."

"עומדים לרכוש דירה?
8 שלבים בדרך אל החלום הנכסף.
ערכתי עבורכם רשימה של משימות
שיש לבצע טרם שרוכשים נכס נדל"ן,
כמובן בליווי מקצועי."

Call Now Button